Menu

Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op allerhande vragen. Kies in de linkerkolom een onderwerp en klik vervolgens op de vraag, scroll dan omlaag. Staat uw vraag er niet bij gebruik dan de zoekmachine of bel of mail ons via de contactgegevens die u onderaan elke pagina van de website vindt.

Boeken en betalen

Ik heb geen bevestiging van mijn boeking gekregen, wat nu?

U kunt contact opnemen met de receptie en dan zorgen zij ervoor dat u een nieuwe reserveringsbevestiging krijgt. 

 

Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn boeking?

Als u een boeking heeft gemaakt krijgt u binnen 2 dagen een definitieve reserveringsbevestiging. 

Ik heb geboekt voor een midweek en een weekend achter elkaar. Kan ik voor beide boekingen hetzelfde verblijf krijgen?

U kunt dezelfde accommodatie verblijven, mits er niemand geboekt heeft met een voorkeursboeking. 

Hoe boek ik voor een langere periode?

Via de site kunt u voor een verblijf tot 3 weken boeken. Wilt u langer dan 3 weken op één van onze parken verblijven, neem dan graag telefonisch contact op. 

Kan ik meerdere vakantieverblijven tegelijk boeken?

Via de site is het niet mogelijk om meerdere huisjes tegelijk te boeken. Bij telefonisch contact is het geen probleem om meerdere huisjes in één keer te boeken. 

Waarom kan ik geen huisdieren toevoegen tijdens het boeken?

Er zijn, als u tijdens het boeken geen huisdieren toe kan voegen, geen accommodaties vrij waar huisdieren zijn toegestaan. U kunt contact opnemen met de receptie om te kijken of er andere mogelijkheden zijn. 

Kan ik nadat ik geboekt heb nog extra’s bijboeken?

U kunt uw boeking altijd wijzigen als deze al definitief is gemaakt. Houd er wel rekening mee dat er soms, bijv. met het wijzigen van periode, kosten bij kunnen komen. 

Is het mogelijk om een voorkeur aan te geven voor een rookvrij of huisdiervrij vakantiehuis?

Tijdens het boeken kunt u aangeven aan welke locatie, faciliteiten en kenmerken de accommodatie moeten voldoen. 

Wat is een voorkeursboeking?

Met een voorkeursboeking geeft u aan in welke accommodatie u graag wil verblijven tijdens uw vakantie. Mocht de optie niet kunnen dan nemen wij contact met u op. 

Wat zijn de bijkomende kosten bovenop de huurprijs?

De reserveringskosten en de toeristenbelasting komen altijd bovenop de huurprijs van een accommodatie. U kunt ervoor kiezen om wat extra opties bij te boeken. Deze kosten komen daar dan nog bij. 

Tot wanneer kan ik een vakantieverblijf boeken?

U kunt tot een dag van te voren nog boeken.

Houd in het hoogseizoen wel rekening met de bezetting van veerdienst! 

Vanaf welke leeftijd mag ik boeken?

Er mag geboekt worden door individuen vanaf 21 jaar. 

Is mijn online gemaakte boeking definitief?

Op het moment dat u de boeking gemaakt heeft staat deze definitief in het systeem. Als u een optie wil maken kunt u dit aangeven onder het kopje ‘opmerkingen’ tijdens het boeken. 

Hoe werkt online boeken?

Op onze site kunt u rechts bovenin op de knop “zoek en boek” drukken. U wordt dan doorverwezen naar de accommodaties die we hebben. U kunt aangeven wat de aankomst en vertrekdatum is en hoeveel personen en/of huisdieren u komt. 

Ook kunt nog uit de opties kiezen. Denk hierbij aan op welk park wilt u verblijven en welke faciliteiten een accommodatie moet bieden. Als u dat gedaan heeft komt u op de pagina waar de beschikbare accommodaties gepresenteerd worden en kunt u een keuze maken. Dan kunt u, tegen betaling, kiezen in welke accommodatie u graag zou willen verblijven. U kunt de reservering afmaken door uw gegevens in te vullen. Als u akkoord gaat met de voorwaarden kunt u de reservering afronden. Binnen 2 dagen krijgt u een definitieve reserveringsbevestiging waar uw reservering in beschreven staat en net als de betalingstermijnen en bankgegevens. U kunt ook kiezen om de reservering direct te betalen via Ideal. 

Kan ik extra’s (zoals linnengoed en kindermeubilair) bijboeken?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het maken van de reservering kun je selecteren welke extra’s u wilt bijboeken. Dit kan ook tot 1 dag voor aankomst in je account.

Kan ik nog een huisdier toevoegen aan mijn boeking of juist verwijderen?

Afhankelijk van de beschikbaarheid van een accommodatie waar een huisdier in is toegestaan, kunnen wij een huisdier toevoegen aan je boeking. De kosten voor het meenemen van een huisdier zijn €5,- per nacht. Neem je jouw huisdier toch niet mee? Dan krijg je deze kosten uiteraard van ons terug bij aankomst op het park.

Geef je wijziging gemakkelijk door
Je kunt gemakkelijk je aanvraag zelf doen en wij voegen het huisdier voor je toe. En als je aangeeft dat je huisdier juist niet mee gaat, halen we deze uit je boeking. Geef dit duidelijk aan in het opmerkingenveld.

Is het mogelijk om een optie te nemen op een boeking?

Ja er kan een optie worden genomen op een boeking. Een optie kan voor maximaal 14 dagen geplaatst worden. Neem voor het maken van een optie contact op met de receptie van een van onze parken.

Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Kan ik deze opnieuw ontvangen?

Ja dit kan, neem hiervoor contact op met de receptie van een van onze parken.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reserveringsbevestiging?

Binnen 24 uur ontvangt u van ons per mail een reserveringsbevestiging.

Wat is bij de huur inbegrepen en wat niet?

Bij de huur inbegrepen:

-      Electra, gas en water

-      BTW

-      Schoonmaakkosten

Verplichte bijkomende kosten:

-      Reserveringskosten

-      Toeristenbelasting per persoon, per nacht (vanaf 4 jaar)

-      Neem je huisdieren mee? Hier betaal je voor per huisdier

Kan ik via Terschelling recreatie een annuleringsfonds afsluiten?

Ja, dat is mogelijk. Bij reservering kunt u een annuleringsfonds afsluiten. Bij deelname aan het annuleringsfonds kunt u zich vrijwaren tegen kosten van annulering veroorzaakt door een van onderstaande gebeurtenissen, mits gestaafd met officiële verklaringen. Indien een officiële verklaring niet mogelijk is behouden wij ons het recht voor een onderzoek in te stellen. Bij annulering worden er € 35,- administratiekosten in rekening gebracht. Niet tijdig of onvolledige betaling geldt als annulering. Zonder kennisgeving niet komen op aankomst dag wordt gezien als annulering. De premie van deelname aan het annuleringsfonds is 6% van de kale huursom.

1)    Bij plotseling opgetreden ziekte of ongeval, een der gezinsleden overkomen.

2)    Bij sterfgeval in de familie, d.w.z. overlijden van partner, (schoon-)ouders, kinderen, broers/zussen van de hoofdpersoon c.q. gezinsleden.

3)   Een bijzondere oproep voor opkomst in militaire dienst, anders dan bij mobilisatie.

4)   Onvrijwillige werkloosheid van de hoofdpersoon.

 

De uitkering van de annuleringskosten of de afbreekvergoeding is beperkt tot de verzekeringssom.

Het annuleringsfonds loopt van de dag van reservering tot de dag van vertrek. In geval van vroegtijdig afbreken van de vakantie als gevolg van  1 t/m 4 wordt na afrekening van het genoten aantal dagen het resterende vooruitbetaalde bedrag aan u terug betaald.

Ik heb een verblijf geboekt en wil de periode of het park wijzigen. Kan dat?

Ja, dit kan. Neem hiervoor contact op met de receptie van onze parken. We helpen je graag verder. Houd er rekening mee dat de huurprijs gelijk blijft maar ook hoger kan worden. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaal je het verschil bij.

Waar vind ik de plattegrond van het park?

Via de onderstaande twee links kunt u de plattegronden van onze parken bekijken en downloaden:

Vakantiepark de Riesen

Vakantiepark Tjermelân

Kan ik annuleren?

Er zijn voorwaarden verbonden aan het annuleren. Lees de Algemene Voorwaarden.

Moet ik het gehele bedrag vooraf betalen?

Nee, dat hoeft niet altijd. Na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient u binnen 14 dagen 50% van de huursom, de helft van de gehuurde extra’s en het annuleringsfonds te betalen. Het restant van de huursom en de door u geboekte extra’s betaalt u uiterlijk 8 weken voor aankomst.

Zijn de totale kosten lager dan € 250 of reserveert u korter dan 8 weken voor aankomstdatum, dan betaalt u het gehele bedrag in één keer. In overleg kunnen wij ook een andere regeling treffen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt online betalen via iDeal of het bedrag overmaken.

Aankomst en vertrek

Kan ik (tegen betaling) later uitchecken?

In overleg met de receptie is op basis van beschikbaarheid een late uitcheck mogelijk. De kosten voor een late uitcheck bedragen € 25.-

Wat moet ik doen als ik al een dag eerder vertrek?

U kunt de normale vertrekprocedure van het vakantiepark volgen. De sleutel kan u afgeven bij de receptie of in de daarvoor bestemde brievenbus deponeren.

Wat moet ik doen voor vertrek uit mijn verblijf?

Op de dag van vertrek vragen wij u om uiterlijk om 10.00 uur de bungalow te verlaten. U kunt de huissleutel bij de receptie afgeven. Vertrekt u vóór 9.00 uur dan kunt u de sleutels en eventuele fietssleutels in de brievenbus bij de ingang van het park deponeren.

Onze schoonmakers maken de accommodatie weer tiptop in orde voor de volgende gast, maar wilt u bij vertrek op het volgende letten:

 

-          Wanneer u met een groep of familie meerdere bungalows huurt en u verplaatst inventaris van de ene bungalow naar de andere, graag bij vertrek de juiste aantallen inventaris in elke bungalow terugzetten.

-          De vaatwasser heeft zijn tijd nodig, zorg a.u.b. dat u deze op tijd heeft aangezet zodat u deze vóór uw vertrek nog kunt uitruimen.

-          De accommodatie graag gestofzuigd achterlaten.

-          In verband met de meeuwen verzoeken wij u geen vuilnis buiten te stallen.
Vuilnis graag in de daarvoor bestemde containers deponeren.

-          Het gehuurde linnengoed graag afhalen en samen met het gehuurde bad- en keukenlinnen deponeren in de rolcontainer bij de receptie

-          Ramen sluiten en verlichting uitdoen. De thermostaat van de verwarming op 12 ºC zetten.

Ik kom aan na sluitingstijd van de receptie, wat moet ik doen?

Dit is natuurlijk geen probleem. Laat ons dit tijdig weten. Neem contact op met de receptie en wij zullen de voorbereidingen treffen voor u aankomst na sluitingstijd.

Hoe Laat mag ik mijn vakantieverblijf in?

Onze vakantieverblijven zijn vanaf 16:00 uur beschikbaar.

Echter wij proberen onze verblijven op aankomsttijd van de boten schoon te maken, zodat eerder inchecken wellicht mogelijk is. In overleg met de receptie kunnen hier afspraken over worden gemaakt op de dag van aankomst

Hoever is het lopen vanaf de bushalte?

De Riesen: De bus stopt aan de Hoofdweg bij halte camping de Kooi/camping Cupido te Hee. Daarvandaan loopt u nog ongeveer 800 meter over een asfaltweg naar vakantiepark de Riesen.

Tjermelân: De bus stopt voor de hoofdingang, aan de Hoofdweg halte Tjermelân.

Hoe komt mijn bagage op het vakantiepark?

Vanaf de veerboot of snelboot brengt u zelf uw bagage mee. U kunt gebruikmaken van de bus of taxi en de bagage zelf meenemen. Veel mensen huren bij aankomst op West-Terschelling een fiets, de bagage kan dan door de fietsverhuurder bij het vakantiepark bezorgd worden. Kijk ook bij Fietsen op Terschelling.

Verblijf

Hoeveel honden of andere huisdieren zijn toegestaan in mijn vakantieverblijf?

Tijdens uw verblijf zij er 3 honden/huisdieren toegestaan in uw accommodatie. 

Mag mijn huisdier mee op vakantie?

Uw huisdier is zeker van harte welkom op beide parken. 

Kan ik hulpmiddelen voor mindervalide personen bijboeken?

U kunt hulpmiddelen voor mindervalide personen boeken via https://www.wadzorg.nl/.    

Wij zorgen er voor dat de hulpmiddelen in uw huisje komen. Mocht u een extra opstapje bij de accommodatie nodig hebben dan is dit geen enkel probleem. 

 

Zit de eindschoonmaak bij de huurprijs in?

Ja, alle genoemde huurprijzen zijn inclusief eindschoonmaak.

Ik gebruik een rolstoel, kan ik bij u op vakantie?

Ja, wij hebben een vakantiebungalow die voor een minder valide is ingericht. Deze bungalow staat op Tjermelan, is voor vier personen en heeft één in hoogte verstelbaar bed, en drie eenpersoonsbedden op vaste hoogte. Er is een onderrijdbare wastafel en dito aanrecht en een aangepaste badkamer. Er zijn brede deuropeningen, een eigen terras en de mogelijkheid om naast de bungalow te parkeren.

Faciliteiten

Wat zit er in een bedlinnen-, handdoeken- of keukendoekenpakket?

Alle pakketten gaat per stuk/persoon. Een bedlinnenpakket bestaat uit een onderlaken, dekbedovertrek en kussensloop. 

Een handdoekenpakket bestaat uit een grote badhanddoek en een kleine badhanddoek. 

Een keukendoekenpakket bestaat uit een handdoek, theedoek en vaatdoekje. 

Een combinatiepakket bestaat uit een bedlinnenpakket en een handdoekenpakket.  

Wat kost het huren van linnengoed?

Linnengoed wordt per set verhuurd. De volgende sets kunt u bij ons huren.

Bedlinnen set: € 8.50

Handdoeken set: € 6.50

Combinatiepakket (bedlinnen en handdoeken): € 12.75

Keukenlinnen: € 5.00

Babylinnen: € 5.15

Kan ik mijn elektrische auto op het park Opladen?

Zowel vakantiepark Tjermelan als vakantiepark de Riesen beschikken over een oplaadpunt voor elektrische auto’s. De laadpaal heeft een capaciteit van 22KWh

Er zijn 2 oplaadpunten per park.

Kan ik mijn elektrische auto meenemen?

Ja, zowel op vakantiepark de Riesen en op vakantiepark Tjermelân kunt u uw elektrische auto opladen bij een van beide laadpalen.

Is er een sauna bij Terschelling Recreatie?

Er is zowel op vakantiepark De Riesen als op vakantiepark Tjermelân accommodaties met eigen sauna of infraroodcabine. Ook Hotel Tjermelân heeft appartementen met eigen sauna.

Wat is er te doen voor kinderen?

Uw kind kan vrij spelen op een van de vele speelveldjes met schommels, zandbakken, evenwichtsbalken en glijbanen die verspreid over de vakantieparken liggen.

U kunt bij de receptie boeken, spelletjes en puzzels (gratis) lenen.

Meer over spelen en op vakantie op Terschelling met kinderen.

Wat is de dichtstbij zijnde supermarkt?

Op supermarkten op Terschelling vindt u alle informatie. Houdt u rekening met verschil tussen hoog en laagseizoen?

Accommodaties

Kan ik Netflix kijken in de vakantie-accommodaties?

Netflix is makkelijk te gebruiken als je onderweg of op reis bent. Kijk Netflix zoals je gewend bent op draagbare apparaten, zoals een tablet, laptop of mobiele telefoon. Log in bij je account op de Netflix-website om direct online te kijken vanaf onze smart tv’s. Vergeet bij vertrek niet om weer uit te loggen.

Zijn er accommodaties met een omheinde tuin?

Op de vakantieparken bevinden zich geen accommodaties met omheinde tuinen.

Zijn alle accommodaties rookvrij?

Al onze accommodaties zijn rookvrij

Is er linnengoed aanwezig in de bungalow?

Bedlinnen, handdoeken en keukenlinnen kunt u zelf meenemen of bijboeken. In de bungalows zijn kussens en dekbedden aanwezig (1-persoons).

Zijn er huisdiervrije accommodaties?

Ja, huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel op Tjermelân. Evenmin in de Villa bungalow 2 badkamers op vakantiepark Tjermelân. En ook niet bij de 5 persoons Finse bungalows op de Riesen. Deze zijn huisdiervrij.

Kan ik mijn auto naast de accommodatie parkeren?

Dat hangt van de accommodatie af. Vakantiepark Tjermelân is autovrij. Laden en lossen is wel toegestaan. U parkeert op een centrale parkeerplaats, daarvandaan loopt u naar uw accommodatie.

Op de Riesen kunt u uw auto wel naast uw bungalow parkeren.

Bij de beide vakantiewoningen De Fuik en Kijkduin kunt u de auto op de oprit zetten bij het vakantiehuis.

Wat voor koffiezetapparaat staat er in onze accommodatie?

Bij De Riesen vindt u in de Duinbungalow een filter koffiezetapparaat en een Senseo, in de Finse Bungalow staat een filter koffiezetapparaat. In Kijkduin en de Fuik staan een Senseo, Nespresso en filter koffiezetapparaat. Bij Tjermelân staan in de appartementen en studio's een Nespresso ( dagelijks worden de cupjes aangevuld ). In de Duin- en Villabungalows op Tjermelân staan filter koffiezetapparaten.

Kan ik een kinderbedje of kinderstoel bestellen?

Ja, er zijn kindvriendelijke accommodaties met een kinderkamer met ledikant en commode en deze accomodaties hebben ook een kinderstoel. Het gaat om de bungalows met kinderkamer en ook de vakantiehuizen de Fuik en Kijkduin.

Enkele andere accommodaties hebben een ruime ouderslaapkamer waar een reisbedje bijgeplaatst kan worden. Een kinderstoel kunt u via de site bijhuren.

Hotel Tjermelân is adult-only, hier is geen kindermeubilair.

Wat is het verschil tussen het hotel Appartement en de Hotel studio?

-Het appartement ligt op de begane grond en heeft een eigen terras.

-De studio bevindt zich op de eerste verdieping en is bereikbaar via een trap. In de studio bevindt zich ook nog een wenteltrap naar de vide. De studio heeft geen terras.

-Het appartement heeft een oppervlakte van 44 m² . Oppervlakte van de studio is 22 m² + 10 m² (vide).

Is er toch nog een huisje beschikbaar?

Als op de website geen vakantiehuis meer beschikbaar is, dan is dat ook echt zo. De beschikbaarheid op de website die u kunt zien, klopt. Het wordt real-time bijgewerkt.

Overige

Hoe kan ik zo duurzaam mogelijk op vakantie?

Wij doen ons best om u een duurzame vakantie te helpen vieren. Dat is zowel besparen en duurzaam opwekken en ook het vermijden van eenmalige verpakkingen.

Ook kunnen we adviseren waar u te voet of per fiets heen kunt bij uitstapjes. U kunt gebruik maken van de nieuwe veerboten van Rederij Doeksen op Noors LNG, evt. met CO2 compensatie. Op het eiland rijden elektrische bussen. Beide parken hebben door duurzaam te ondernemen het Greenkey Goud keurmerk.

Verloren voorwerpen weer terug?

U bent iets vergeten? U kunt tijdens openingstijden telefonisch of per mail vragen naar het verloren goed bij het betreffende park.

Als het voorwerp gevonden is dan kunt u zelf bij post.nl een frankering aanvragen. Het verzendbewijs kunt u dan aan ons e-mailen. Dan zullen wij het pakket opsturen.

Mag ik barbecuen op het vakantiepark?

Ja, BBQ mag onder voorwaarden. We vragen om de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen, zoals het klaarzetten van een emmer water voor noodgevallen (U wilt immers ook brandwonden voorkomen).

De barbecue mag niet op het gras worden geplaatst, omdat het gras daaronder lijdt. Ook op voldoende afstand houden van het tuinmeubilair.

U kunt eventueel op het eiland een barbecue huren bij Keurslagerij Schaafsma op West-Terschelling.

Kun je vanaf je vakantiepark lopen naar het strand?

Sportieve wandelaars lopen naar het Noordzeestrand, let wel op, in het natte seizoen zijn sommige paadjes slecht bereikbaar. De voettocht met een kinderwagen of bolderkar is ook niet altijd te doen, met name bij rul zand. Het gaat soms om heel smalle bos- en heidepaadjes.

Vanaf vakantiepark de Riesen loopt een geoefende wandelaar in ongeveer 45 minuten naar het strand bij West aan Zee.

Vanaf vakantiepark Tjermelân loopt de geoefende wandelaar in 45 minuten via o.a. cranberry-laagtes en duinen naar het Noordzeestrand vlakbij paal 16.

Bekijk ook wandelen op Terschelling.

Staat uw vraag er niet tussen?